Tiistaina käytiin Jyväskylässä Tinkan korvatarkastuksessa ja Raisa oli mukana. Kävin haukuttamassa ja ottamassa vähän seuraamista uudessa paikassa. Tämän syönnin jälkeen sitten paska lensi ja ihan kirjaimellisesti. Olin kyllä katsonut jo aamupäivällä, että vähän on löysälle vatsa mennyt mutta nyt se oli oikein vesiripulia. Siinä sitten riisiä keiteltiin illalla ja Raisa vähän nyreän oloisena katseli ruokaansa, että mitä he....tiä toi on ? Eikun lihapullan muussasin joukkoon, kun ei muuta siihen hätään ollut ja sitten se meni pitkin hampain. Tässä näkyy se, ettei Raisa mikään himoahne ole vaikka kaiken varastaakin (tuntuu että se varastettu on parasta). Loppiainen meni sitten riisikuurilla ja ulkona käynnit harveni. Raisa nukkui melkein koko päivän ja oli vaisu, eipä siis tehty mitään muuta kuin lepäilty. Vatsalääkkeitä koirille on kuulemma apteekilta haettu, joten joku pöpö jyllää. Tänään on Raisa sitten päästänyt helvetin valloilleen, kun yksi päivä meni nukkuessa. Ripuloinut ei ole enää ja on ollut koko päivän seurannassa, mutta repinyt kaikilta hermot . Vauhtia on ollut ja jossain päällään koko ajan. Olin syömässä niin Raisa meni Tinkaa kiusaamaan ja menin pelastamaan tilannetta. Eikö Raisa saman tien, kun lähemmäs pääsin, niin syöksynyt mun ohi pöytään ja tyhjentämään mun lautasta . Ja kun sain sen lopun ruokani pelastettua ja istuttua aloilleni (mietin muutaman kerran mistä kohtaa syön vai syönkö enää ollenkaan ), niin taas oli Raisa Tinkan kimpussa ja vilkuili mua. Kun nousin pöydästä ja lähdin menemään kohti, niin taas täysillä mun ohi ja pöydälle . Tällä erää mä olin fiksumpi enkä tullut kusetetuksi toista kertaa , mulla oli mun lautanen mukana . Raisa oli sen verran hömppä, että ei sitä huomannut ja ei päässyt päämääräänsä.

 Tänään on sitten vähän tehty haukutuksia ja seuraamista sekä leikitty. Illalla käytiin jo lenkilläkin eikä palellut, mutta pakkasta olikin enää -19 (aamulla meillä oli -31). Vielä kun Raisaa vein talliin yöpuulle, niin meno oli taas sellaista, että huokasin helpotuksesta kun oven painoin kiinni. Huomenna taa on päivä uus